• Facebook
The News
  • ראשי
  • כלכלה ועסקים
  • חדשות וחידושים
  • בריאות וחינוך
  • צור קשר
  • ראשי
  • כלכלה ועסקים
  • חדשות וחידושים
  • בריאות וחינוך
  • צור קשר
The News
  • ראשי
  • כלכלה ועסקים
  • חדשות וחידושים
  • בריאות וחינוך
  • צור קשר
  • ראשי
  • כלכלה ועסקים
  • חדשות וחידושים
  • בריאות וחינוך
  • צור קשר
ראשי » אוסף כתבות » 5 תכסיסי תמחור שקשה לא ליפול בהם

5 תכסיסי תמחור שקשה לא ליפול בהם

ספטמבר 4, 2018 אין תגובות
5 תכסיסי תמחור שקשה לא ליפול בהם

 

ב-2010 פרסם ויליאם פאונדסטון (“דילמת האסיר”) את ספרו “פרייסלס”, העוסק בפסיכולוגיה של ערך כספי ותמחור מוצרים, וחושף כיצד רשתות שונות גורמות לנו, הצרכנים, לשלם את המחירים שעדיפים להן ולקנות את המוצרים שרווחיים ביותר עבורן. שש שנים חלפו מאז, הרשתות ממשיכות בשלהן, ואנחנו ממשיכים לשלם בלי לחשוב פעמיים. הנה 5 שיטות נפוצות שעובדות תמיד:

 

  1. 9 מספר מזל

פאונדסטון סוקר בספרו שמונה מחקרים העוסקים בשימוש במחירים המסתיימים בספרה 9. כל המחקרים הראו כי מחירים המסתיימים בספרה 9 מכרו בממוצע 24% יותר מאשר המחיר העגול הסמוך. ניסוי מפתיע אחד הראה שלא רק שמוצר שתומחר במספר המסתיים ב-9 נמכר יותר מאותו המוצר שתומחר בדולר יותר ($39 לעומת $40), אלא שהוא אפילו נמכר יותר מאותו המוצר שתומחר במחיר נמוך יותר ($34)!
מסקנה: התעלמו מהמספר 9 כשאתם יוצאים לקניות.

  1. זהבה ושלושת הדובים

במסגרת כתיבת ספרו, ערך פאונדסטון ניסוי בתמחור בירה. בבר מסוים נמכרו שני סוגי בירה – בירה “רגילה” ב-$1.80 ובירה “פרימיום” ב-$2.50. במצב זה, 80% מהלקוחות קנו את בירת הפרימיום היקרה יותר.
בא פאונדסטון והוסיף בירה “זולה” ב-$1.60. אף אחד לא הזמין את הבירה הזולה, אך כעת 80% מהלקוחות הזמינו את הבירה הרגילה במקום את הפרימיום, כך שהרווח הכולל של הבר מאותו מספר מכירות ירד.
בשלב האחרון החליף פאונדסטון את הבירה הזולה בבירה “סופר פרימיום” שנמכרה במחיר עתק של $3.40, לצד בירת הפרימיום ב-$2.50 והבירה הרגילה ב-$1.80. כעת 85% מהלקוחות הזמינו את בירת הפרימיום, יותר מאשר במצב המקורי.
בהכללה, אפשר להבין שכאשר לקוח צריך לבחור בין שלוש אפשרויות לאותו מוצר, הוא יפסול מיד את היקרה ביותר כיקרה מדי “סתם”, יניח שהזולה ביותר זולה כי משהו בה לא בסדר, ולבסוף יקנה את האפשרות האמצעית – לא יקרה מדי ולא זולה מדי (ומכאן הכינוי “שיטת זהבה ושלושת הדובים”) – בתחושה שבחר באפשרות הקרובה ביותר לערכו האמתי של המוצר.
בחנויות מנצלים את המנטליות הזו כדי לכוון לקוחות לרכישת המוצר שהחנות רוצה שנקנה, על ידי הצעת מוצרים דומים במחירים “מגוחכים” (גבוהים יותר ונמוכים יותר) שאותם כלל אינם מצפים שנרכוש.

  1. מחיר “חסר ערך”

פרופ’ דן אריאלי, מרצה לכלכלה התנהגותית באוניברסיטת דיוק, תיאר בספרו “לא רציונלי ולא במקרה” את מחירי המנויים לשבועון האקונומיסט:

  • מנוי מקוון – $59
  • מנוי דפוס – $125
  • מנוי מקוון + דפוס – $125

אין סיכוי שהייתם בוחרים באפשרות ב’, נכון? כך ענו גם הנשאלים במחקר שערך אריאלי. לקבוצת נשאלים נפרדת הציע אריאלי את אפשרויות א’ ו-ג’, ללא אפשרות ב’. שיעור הנשאלים שבחרו באפשרות ג’ בקבוצה זו היה פחות מחצי מזה שבקבוצה הראשונה ושיעור הנשאלים שבחרו באפשרות א’ היה מעל פי 4 מבקבוצה הראשונה.

  1. עיגון

רעיון העיגון מתבסס על הנטייה האנושית להסתמך יתר על המידה על פיסת המידע הראשונה שמתקבלת. כך למשל, לקוחות נוטים הרבה יותר להזמין ארוחה שמחירה קצת גבוה מהסביר, אם היא מוצגת לצד ארוחה דומה במחיר כפול.
כקונים, נצלו כל הזדמנות לתת בעצמכם את הצעת המחיר הראשונה, לפני שהמוכר מספיק להציג את המחיר המבוקש.

  1. שינוי תפישתי

רעיון זה מתבסס על הוצאת המוצר מההקשר הרגיל שלו. קראו לקפה רגיל “אמריקנו” והלקוח לא ידע למה להשוות אותו או את המחיר שלו. בקשו תרומה של שקל ליום למשך שנה, במקום תרומה חד-פעמית של 365 ₪ ותגייסו הרבה יותר תורמים.

כלכלה כסף
מיתוג אישי
כלכלה ועסקים

מיתוג אישי

מיתוג אישי או מיתוג עצמי משמש כבאז וורד ונאמר תדיר עם ובלי הקשר רלוונטי. אנחנו חיות בעולם ממותג. כל מוצר

אסרטיביות בשיחת הערכה משנה את התוצאה
כלכלה ועסקים

אסרטיביות בשיחת הערכה משנה את התוצאה

שיחת הערכה היא כלי ניהולי מצוין, אין עליה ויכוח, היא נחוצה ומיטיבה גם עם המנהלים וגם עם העובדים. השאלה היא

להשתחרר מהתלות באכוהול בדרך טבעית
בריאות וחינוך

להשתחרר מהתלות באכוהול בדרך טבעית

נו, אפשר לחשוב, אתם בסך הכל נוהגים לשתות כוס יין טובה אחת לפני השינה. גם אתם, ממש כמו כולם, נעזרים

מחוויות מפתח לנקודות מפנה: חינוך כחוויה שמשנה חיים
בריאות וחינוך

מחוויות מפתח לנקודות מפנה: חינוך כחוויה שמשנה חיים

אנשי ונשות חינוך רבים פונים  לתחום מתוך תחושת שליחות, כשחלומם הגדול הוא לחולל שינוי בחייהם של התלמידים והתלמידות שלהם. לזהות

כוח הדאטה: 5 טעויות נפוצות שמשאירות ארגונים רבים מאחור
חדשות וחידושים

כוח הדאטה: 5 טעויות נפוצות שמשאירות ארגונים רבים מאחור

דאטה זה כוח. אך כידוע לכולנו, לא ניתן לנצל את מלוא הפוטנציאל הטמון בו בצורתו הגולמית – יש  לכרות, לעבד,

הרצאה שחייבים לראות
אודות האתר
אתר TheNews הינו פלטפורמת פרסום לאנשים אשר רוצים לפרסם כתבות וחדשות מהעולם אשר יש בהם ערך לימודי וחדשני. ניתן לפנות לאתר בבקשה לפרסום מאמר (שאינו פרסומי). הנהלת האתר אינה מתחייבת לפרסם מאמר/חדשה שהתקבלו במערכת.

מדיניות פרטיות באתר

הצהרת נגישות

כל הזכויות שמורות לאתר TheNews
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס