
האפשרויות הטכנולוגיות פתחו עולם שלם של מקצועות ובעלי עסקים קטנים שנותנים מענה מהמשרד הביתי שלהם , ומנגד חברות שפתוחות היום לקבל שירותים של פרילנסרים ונהנות מהיתרונות הרבים של עבודה משותפת מולם.
יעל סויסה בעלת עסק קטן ששמו “פתרונות שיווק לחברות עיצוב”, מספרת על תהליך של מעבר מעבודה כשכירה לפתיחת עסק קטן, ומה זה בעצם מנהלת קשרי אדריכלים
איזה שירותים את מציעה ללקוחותייך ומי הם לקוחותייך?
השירותים שאני נותנת נחלקים ל- 2: ניהול השיווק וניהול קשרי אדריכלים. אני למעשה מתפקדת כמנהלת שיווק, החל מיצירת תכנית שיווק שנתית, עבודה מול משרדי הפרסום של לקוחותיי ביצירת קמפיינים בפרינט ובדיגיטל, עבודה מול משרדי יח”צ ביצירת כתבות, ידיעות והפקות שונות, ניהול עמודי פייסבוק ואינסטגרם עסקיים. מן הצד השני אני עוסקת בניהול קשרי אדריכלים ומייצרת קשרים עסקיים עם הקהל המקצועי עבור לקוחותיי.
אני עובדת עם חברות מתחום עיצוב הבית בלבד, בין לקוחותיי: כוכב אלומיניום, סולריס, Simply-Wood, Swiss System, גרניטה.
עבור כל לקוח סל השירותים שאני נותנת שונה בהתאם לצורך שלהם ולשיטות העבודה שלהם.
מה מהות התפקיד מנהלת קשרי אדריכלים? מדוע הוא נחוץ לחברות?
בשנים האחרונות חברות הבניה והעיצוב בישראל הבינו את החשיבות הרבה בקשר עם הקהל המקצועי : אדריכלים, מעצבי פנים, מפקחים ומנהלי פרויקטים, שהם בעצם הלקוחות החוזרים שמביאים איתם את לקוחותיהם שוב ושוב, בניגוד ללקוח קצה שמגיע אחת לעשור בזמן בנייה או שיפוץ. הקשר של חברות מתחום עיצוב הבית אל מול הקהל המקצועי הפך לקשר הדוק ומאתגר ונעשים מאמצים רבים לפתח קשרים אל מול קהל זה ולשמר קשרים קיימים. מנהל קשרי אדריכלים עושה פעולות שונות לטובת שתי מטרות אלו.
החברות הבינוניות בגודלן שלא מחזיקות פונקציה של מנהל קשרי אדריכלים (בניגוד לחברות הגדולות) השכילו להבין שהן יכולות ליהנות מהשירותים הללו באמצעות עסקים שנותנים פתרונות באאוט-סורסינג, וכך נוצר ביקוש והיצע פורה לשני הצדדים.
מהי כולל תפקיד מנהלת קשרי אדריכלים בעבודה היומיומית?
מטרתו של מנהל קשרי אדריכלים בחברה מתחלקת לשתיים. הראשונה היא שימור הקשר עם אדריכלים ומעצבים שמכירים את החברה ועובדים איתה, והשנייה, הגדלת מאגר האדריכלים והמעצבים ויצירת קשרים עסקיים עימם.במסגרת תפקידי אני מייצרת פגישות היכרות בין החברה לבין הקהל המקצועי תוך הצגת החברה, מוצריה, יתרונותיה ושירותיה.
כמו כן אני מייצרת אירועי תוכן והעשרה לקהל המקצועי, האירועים מתקיימים בדרך כלל באולמות התצוגה ודרך כך נחשף הקהל המקצועי לחברות אותן אני מייצגת.
לא פחות ואולי הכי חשוב הוא הקשר האישי מול הקהל המקצועי, שבא לידי ביטוי בייעוץ מקצועי, שירות ומענה לכל צורך ושאלה שמתעוררת, כולל קידום של האדריכלים והמעצבים בכל הכלים שעומדים לרשותי.
כיצד מתנהלת העבודה עם מנהל השיווק בחברה?
כמנהלת קשרי אדריכלים אני עובדת באופן צמוד למנהל השיווק של החברה, והעבודה שלנו משלימה זה את זה.
לכל חברה ישנה מטרייה שיווקית רחבה הכוללת בתוכה פרסום, יחסי ציבור, דיגיטל, רשתות חברתיות ועוד. ניהול קשרי אדריכלים הוא זרוע שיווקית נוספת ומהותית ביותר כחלק מהמטרייה השיווקית של חברות מתחום עיצוב הבית. לכן העבודה שלי מול מנהל השיווק היא עבודה צמודה ונעשית בהתאם לקמפיין ולמהלכים השיווקיים הספציפיים אותם יוזמת החברה.
מה האתגרים הגדולים שעומדים בפנייך בעבודתך?
האתגר הגדול ביותר הוא יצירתיות בעולם תחרותי מאוד. תחום עיצוב הבית הוא תחום שהשחקנים בו נלחמים על תשומת ליבו של האדריכל/מעצב בכל האמצעים. צריך לייצר כל הזמן תכנים חדשים, אירועי תוכן חדשים, ודרכים חדשות ויצירתיות להגיע לקהל הזה וזו משימה לא פשוטה.
קצת על עצמך, מאיפה את ואיך הגעת לתחום?
אני (יעל סויסה) בת 43, נשואה ואם ל- 4 ילדים מקסימים בגילאים 14, 11, 6 ו- 4. בעלת תואר ראשון בתקשורת וניהול.
התחלתי את דרכי בעולמות השיווק כמנהלת פרסום בקבוצת כפר השעשועים, שם למדתי את התחום והתמחיתי בו על כל גווניו. לאחר מכן עברתי לעבוד בחברת “ויה ארקדיה” כמנהלת תקשורת שיווקית, שם התעסקתי בעיקר בתחום הפרסום, יחסי ציבור ודיגיטל, אך כחלק מהעבודה נחשפתי לעבודה עם הקהל המקצועי.
לפני שנתיים החלטתי לעשות שינוי ולצאת לדרך עצמאית, להביא את הניסיון והידע שלי לחברות נוספות. ההחלטה לוותה בהרבה לבטים וחששות, לשמחתי היום אני מסתכלת אחורה ומברכת על הצעד.
איך העבודה כעצמאית וכבעלת עסק?
עצמאות זה סנריו אחר לגמרי מלעבוד כשכירה. אתה נדרש לאתגרים אחרים לגמרי, לשיווק עצמי, לניהול מו”מ, תמחור, גבייה וכו’
מצד אחד זה דורש הרבה אנרגיות ומשמעת עצמית, יצירתיות ותעוזה, הרבה עבודה קשה ועמידה ביעדים, ומצד שני אתה אדון לעצמך ויש בכך סיפוק אדיר.
כאמא ל- 4 ילדים איך את משלבת אימהות וקריירה?
זה לא פשוט לנהל בית ועסק מתוך הבית, תוך גידול 4 ילדים. זה מצריך ניהול זמן נכון וחלוקת זמן בין “זמן בית” ל”זמן עבודה”. בתחילת הדרך הרגשתי שאני לא מוצאת את עצמי, אבל למדתי לתמרן בין מטלות הבית שמחכות לאחרי שעות העבודה, לבין הקדשת זמן לילדים בשעות אחה”צ. הרבה פעמים אני חוזרת לעבוד בלילה אחרי שהקטנים הולכים לישון.
איזה עצה תוכלי לתת לאנשים בתחילת דרכם בעולם השיווק?
חשוב מאוד להתחיל וללמוד במסגרת חברה. מדובר בתחום שלומדים אותו תוך כדי עבודה יומיומית ולפעמים צריך להתחיל מלמטה. אבל מי שבאמת שואף ושם לו מטרות, ישיג אותן בעבודה קשה.
ומעבר לכך יש את המשפט הידוע “תבחר עבודה שאתה אוהב ולא תצטרך לעבוד אפילו יום אחד בחייך” (קונפוציוס), מבחינתי אני שם ואני מודה על כך כל יום.
הראיון בוצע עם יעל סויסה.
היי, אשמח לתאם פגישה איתך.
0545688178
כל כך נכון , כמי שעבד עם יעל יש לי רק מילים חמות עליה , מקצועית , אכפתית , יצירתית ובטח לא מתפשרת ועשקנית עם מוטיבציה מאוד מאוד גדולה( תכונה מאוד הכרחית בתחום ) והכי חשוב , יעל היא פשוט בן אדם מדהים !!
הי רמי, בשמחה, חוזרת אליך
ארז היקר תודה על המילים החמות. אין ספק שדרוש טנגו לשניים והחיבור בינינו לא מובן מאליו. תודה