
אין על ארה”ב, בטח בתיקון מכשירי חשמל
בתקופה שגרתי בארה”ב , ביום בהיר אחד התקלקל המזגן בביתי השכור ומצאתי את עצמי בחסדו של מאוורר ישן למספר שעות. התקשרתי לבעל הבית שלי Pitter שהיה דומה מאוד לדמות קשוחה שנלקחה מאחד המערבונים. כרגיל השיחה התחילה בשאלה “How can I help you sir?” ואז שהתחלתי להסביר לו שתקלקל המזגן ולתת לו דיאגנוזה של מה לא עובד לדעתי, הוא עצר אותי ואמר, ידידי – זה לא חשוב, תתקשר למספר הזה שאני נותן לך עכשיו ועוד היום התקלה מסודרת.
ובאמת כך היה, התקשרתי לחברה AutoFix ובתוך 4 שעות הגיע טכנאי ופתר את הבעיה, אמר תודה רבה באנגלית מנומסת והלך לדרכו, אפילו לא ביקש ממני לשלם. קצת מוזר חשבתי לעצמי …
לאחר מספר שנים בארה”ב הבנתי שכך מתנהלים העניינים שם.
לרוב הדירות יש ביטוח למוצרי חשמל ביתיים, כמו שיש לצנרת או לנזקים אחרים.
כאשר משהו מתקלקל אתה פשוט מתקשר והם באים לתקן.
בארץ כמו באמריקה
זה בריא מאוד למשכיר אשר נושא בהוצאות התיקון בדרך כלל. זה בריא מאוד לשוכר אשר לא צריך להרגיש מכווץ בכל פעם שמשהו לא עובד בדירה. וזה בריא מאוד למערכת היחסים בין שני הצדדים כי זה לא נותן לפרשנות באחריות מי התיקון ומה החלק היחסי במידה ויש. הכול ברור!
הגעתי לארץ, שכרתי דירה כהרגלי וכאן הדברים שונים, אולי קצת פחות נוחים.
ביולי התקלקל המזגן, התקשרתי לבעל הדירה ואמרתי לו “מוטי” שלח מישהו לתיקון.
מכאן התחיל דיאלוג אם אני בטוח שמזגן באמת התקלקל, למה לי מזגן זה הרי לא בריא, ועוד כל מיני דברים בדרך של יאללה כבר תתקנו לי את המזגן – עכשיו יולי 40 מעלות עם לחות 120%.
לאחר 4 ימים נפתרה הבעיה, אני הייתי צריך למצוא 3 טכנאים, לבקשת הצעות מחיר למרות שאין סיכוי שמישהו ייתן לי כי הם למעשה עדיין לא יודעים את מהות התקלה, ובקיצור הייתי צריך לעבוד על מנת לבצע עבודה שלא ממש באחריותי.
לאחר התיקון שאלתי את מוטי, שדרך אגב משכיר לפחות 5 דירות במרכז, למה הוא לא עושה ביטוח למוצרי חשמל ולא צריך יותר לדבר איתי או עם כל דייר אחר התקלות אלא רק להתקשר לחברת הביטוח? ואז להפתעתי הוא אמר – וואללה זה רעיון, בעברית מנומסת כמובן.
חיפשתי ברשת חברות שכאלו, להפתעתי אין הרבה בישראל, אבל מצאתי 2 חברות שעל פניו נראות לי דומות מאוד, גם בהסכם וגם בהתחייבות שלהם.
בסוף שלחתי למוטי חברה בשם “ג’נרל מהנדסים”, שהיו מאוד נחמדים איתי בטלפון אז קיוויתי שזה סימן לבאות.היום הכול עובד ממש טוב, משהו מתקלקל, אני מתקשר, הם (ג’נרל מהנדסים) מתקנים, אין ויכוחים וכולם מרוצים.
חשבתי לעצמי שזו הדרך הטובה ביותר להבטיח יחסים טובים בין משכיר לשוכר דירה.
אז למה כאן במדינה שלנו, שכולם אחים וערבים זה לזה הדבר רק בתחילת דרכו ועדיין לא נפוץ כמו בארה”ב. הרי אנחנו רוצים להיות אמריקאים או לפחות לאמץ את הדברים הכי טובים שיש להם, טוב נו אולי חוץ מאשר בתרבות הג’אנקפוד.
אז אני מרים את השרביט להגנת שוכרי הדירות שתמיד יבקשו שירות שכזה, זה נוח לכולם ואתם ממש יכולים להיות בטוחים שהכול יסודר במהירות ללא תלות בזמינות “בעל הבית” שלכם שאולי כעת נופש איי שם באיטליה, ושלפחות יביא שוקולד שהוא חוזר.
קיץ נעים.
לקריאת כתבה נוספת בתגית “בית ג’נרל עלית מהנדסים” לחץ כאן
יש לי ביטוח אצל ג’נרל מהנדסים כבר למעלה מ 3 שנים.
אני חייב להגיד שאני מאוד מרוצה.
לא משתמש הרבה אבל אולי 3 פעמים נזקקתי לשירות מהם. תמיד הגיעו מהר ופתרו את הבעיה.
פשוט וקל.
בתגובה ליואל,
אני שמחה לשמוע שיש לגנרל מהנדסים שירות טוב.
גם אני עשיתי ביטוח למוצרי חשמל לפני חודשיים אבל עוד לא יצא לי להשתמש.
מקווה שבאמת יתנו שירות טוב כמו שלך נתנו.
כולם אומרים שזה משתלם, רק שצריך למצוא את החברה שבאמת טובה עם הרבה טכנאים.
מקווה שגנרל מהנדסים טובים כמו שאתה אומר
גם לי היה ביטוח שכזה,
אני לא מבין מה כל כך מיוחד בארה”ב, גם כאן יש אותו דבר רק צריך לדעת למצוא את החברות הטובות כמו בכל דבר.
אני לא מכיר ג’נרל מהנדסים אבל יש לא מעט.
אני לקוח של ג’נרל מהנדסים משנת 2009, מקבל מהם תמיד שירות טוב